Amanda 0-2 månader

 
0-1 månad
Amanda som sov väldigt mycket och var inte alls särskilt hungrig,
gick upp för lite i vikt, så efter 1½ månad med amning,
så gav vi upp och bytte helt till ersättning.
Fick in dygnsrytmen fort, inga vakna nätter.
Första månaden gick jättefort, var lite knepigt med den supervärme 
som var då.

3 dagar <3
 
1 månad på pricken :)

<3 <3 <3

Vikt:
Födelsevikt: 3180g och 49 cm
Gick ner till 2835g.
17 dagar 3240g och 50,5 cm
 

1-2 månader
Mer respons och ögonkontakt. Svarsleende och hon har hittat sina händer.
Vi använder bärselen väldigt mycket, främst utomhus,
och där somnar hon snabbt. Inomhus är hon väldigt nöjd på filten,
antingen med sällskap eller babygymmet.
Amanda får fram några enstaka ljud, räcker ut tungan och 
viftar med ben och armar ordentligt.
Blundar och somnar till höga ljud såsom gräsklipparn eller dammsugarn.
 
 
^ Storebror som hjälpte Lillasyster på med armbanden :)
 

Vikt:
1 månad 3650g och 51,7 cm
1½ månad 3980g och 54 cm


  
 
 
~~ Nu är hon två månader drygt och supergo ~~
Lättskött, känns som att vi lärt oss signalerna om mat och sömn ganska tidigt.
Ersättningen orsakar dock lite trög mage, typ 1 kalas varannan/varje dag.
Nätterna fungerar jättebra, somnar mellan 20.00/22.00 och vaknar 3.00/6.00,
och sover oftast någon timme på morgonen igen.
Så endast 1 mål på natt/tidig morgon :), och ungefär 5 mål/dygn.
Lillan hann nästan fylla två månader innan Micke börja om att jobba (1sept).
Jag hoppas hon ska börja trivas bättre i vagnen, så att vi (jag) kan komma igång
med promenaderna som jag älskar.

Vikt:
8,5 vecka 4340g och 55,5 cm
 
Tvåbarnsmamman:
Trots att amning inte riktigt är min grej så kändes det vemodigt att ge upp.
Men det finns många egofördelar med det också,
såsom klädval och att vi båda kan ge mat.
Även att få behålla den lilla energi som jag har,
har varit lite orklös och otålig, men hoppas det har börjat vända nu.
Har endast några få kilon som stannat för ett tag, och fogarna känns av,
men fungerar som de ska hittills.
Är motiverad till träning, för att bort den lilla bulan och även orka mer,
men bör undvika situps och löpträna någon månad till.
I övrigt är det bara bra, ska bli superkul att få vara hemma en längre period
med mina små hjärtan (Pontus på 15timmar/vecka).
Och utan att dra någon förlossningsberättelse,
så är jag sjukt nöjd (nu i efterhand), att jag klarade det utan bedövning.


Förstå så himla bra vi är, Mikael :)
. Ni är mitt allt .
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0