v. 32

 
Redan vecka 32  <3
 
  
25                           28                        31
 
 Nu närmar det sig ordentligt, hänger inte riktigt med :)
 

v. 32
 
 
Vikt: 64,3 kg (kvällstid), ca 11kg+
MVC: Nästa rutinkontroll fre 23maj (v.33+5)
 
"
Trött som tusiken och där följer det dåliga tålamodet med.
Mina lungor tar upp ca 20% mer syre vilket kan göra
att jag känner mig mer andfådd, vilket jag absolut känner av.
Åderbråcken har faktiskt lugnat sig, och är under kontroll,
men de existerar och är fortfarande extremt fula.
Nästäppa, särskilt nattetid.
Sover ganska bra, lite oroligt och kissnödigt,
men milt än så länge. Marddrömmarna har tagit paus.
Milda och många sammandragningar per dag.
Inte samma hungerkänsla som tidigare,
men aptiten är ändå fortfarande bra, men inte lika akut ;)
Törstig däremot, bakistörstig mer eller mindre jämt.
Det är inte bara magen som växer, utan även bröst och rumpa.
Känner mig inte direkt klumpig ännu, men tyngre absolut.
Mycket rörelse i magen, inga onda sparkar än så länge.
"

Många kommenterar magen:
Kunder och bekanta mfl
"Var inte du nyss gravid?"
"Är det två därinne?"
"Är det dags vilken dag som helst?"
Än så länge tycker jag frågorna är okej och
jag svarar gärna och ler :)
 
 
v. 31+4 (8 maj)
 
 
Barnet: v.30 och 31:
Ca. 38cm - 40cm
1,43kg - 1,76kg
Barnets huvud kan pressa mot bäckenbotten och även
ge tydliga sparkar mot bröstkorgen.
Barnet växer mycket, och hormonpåslaget är stort.
Alla organ är snart färdigutvecklade (v.31), och därefter
behöver barnet i princip bara gå upp vikt.

Barnet v.32:
ca 42cm lång, och väger mellan 1,79kg - 1,95kg.
Barnets alla fem sinnen fungerar.
Barnet sover stor del av tiden, och vaken tid så övar
den på att andas, röra sig, öppna och stänga sina ögon.
De inre organen fortsätter att mogna och lungorna 
förbereder sig inför den riktiga andningen.
 

vecka 31+4
 
 
Dagens statistik:
77,9% av graviditeten har passerat,  218 av 280 dagar.
Gravidvecka: 32 (31+0)
Trimester: 3

Förstå ändå, snart är vi FYRA <3
Jag längtar så det pirrar i hela kroppen!
~ Lyckorus ~
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0