v. 38 och v. 39

 
Idag går vi in i vecka 39 <3
13 dagar kvar till BF
 
 
 
 
Fastän jag gärna sover (morgon, dag, kväll),
så vill jag samtidigt promenera och klippa gräset.
Så när energin finns, då nyttjar jag den.
Däremot sväller mina ben/fötter/vader vissa dagar,
och det är främst höger sida.
Sover fortfarande relativt bra på nätterna,
har dessutom haft lyxen med sovmorgon nu en tid,
tack sonen :)
Inga förvärkar, och mindre sammandragningar nu än tidigare.
Inte samma vätskesamling i ansiktet denna graviditet,
om det nu inte spårar ur på slutet :P
Många påstår att magen har sjunkit,
men jag varken ser eller känner det,
har däremot inte heller känt något tryck varken
uppåt eller neråt hittills så.
Riktigt skönt att vara hemma innan ett tag,
fastän sonen håller mitt tålamod och min ork i rull,
så känns det verkligen najs. <3
 
 
v. 36+3              och            v. 37+4
 
 
MVC kontrollen
23/6 (v.37+1) i stan
Mätning (36cm), hjärtljud (143),
Lågt men bra blodtryck.
Passade även på att fråga om hur barnet låg,
och hur det fungerar med "vändningsförsök".
Men barnmorskan sa att huvudet låg neråt (ej fixerat),
och jag lär märka ifall den gör en ordentlig omublering.
Och fixerar sig gör inte alla bebisar förrän just innan,
så ingen mer tanke på vändningsförsök :)

Vikt:
67,8kg (kvällstid), ca 15kg+
 
 

Det börjar se lite halvtrångt ut <3
 
 
Barnet v. 38 och 39:
Mellan 48cm och 50cm lång,
och mellan 3kg och 3,37kg i veckans slut.
Graviditeten räknas nu som fullgången.
 
Dagens statistik:
95,4% av graviditeten har passerat,  267 av 280 dagar.
Gravidvecka: 39 (38+0)
Trimester: 3
 
 
Då får vi se vad denna vecka bjuder på :)
Mickes sista jobbvecka, och några roligheter inplanerade,
men hoppas såklart på att få ställa in och åka på BB istället <3
 
 
--- >   Är det ingen som vill dra till med en datumgissning och kön? <---
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tror det blir en flicka född 6/7❤ tänk att det snart är dags☺👶💞

2014-07-02 @ 21:27:39
Postat av: Sanna

Jag tror också på en flicka men jag tror hon kommer 9/7:)

2014-07-02 @ 21:41:54
Postat av: Gerd

Jag tror en kille född 14/7, 2 dagar över, inte 2 veckor som du lät vänta på dej ;-)

2014-07-04 @ 09:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0