Våran bulle i ugnen <3 (v.17)

 
Äntligen har vi fått se dig:
27 januari 
Det såg bra ut, roligt att vi fick en liten "vink vink".
Vi blev flyttade från 4 juli till 12 juli 2014.
Blir så mycket mer verkligt med ultraljud <3
 
Vi är så glada och lyckliga över att vänta vårat andra barn.
Ett syskon till Pontus som ska få bli storebror <3
Förväntansfulla, lyckliga och nyfikna!
 
~
 
Nu tyckte jag det var dags för min dagbok till blogg,
att ta del av denna graviditet,
hädanefter så kommer vecka för vecka ;)
 
Här kommer två magbilder:


21 december 2013

 8 januari 2014
 
 
 
V.17 (16+)
 
Har ingen nytagen bild,
men magen putar för fullt,
känner ingen rörelse ännu,
däremot på ultraljudet var det fullrulle :)
 
Denna graviditet känner jag symptonen
mycket tidigare och starkare.
Brösten växer, är betydligt tröttare än vanligt,
mer kräsen på mat och lukt,
känsligare och humörsväningar.
Och aknen har börjat ta över, hate it.
Däremot en sak som jag har förnekat,
men min syn försämras.
Migrän/huvudvärk blir oftare,
lite knepigt när jag inte vill ta några mediciner mot.

Haha oj vad illa det låter,
men jag är fullt medveten om att det är
lindrigt om man jämför.

 
Barnet: 
11-12 cm långt från huvud till stjärt och väger 90g-120g.
Ögonen är slutna, och på huvudet växer mer och mer hår.
Alla fingrar och tår har nu fått små naglar.
Barnet blir medvetet om ljud utifrån och kan reagera på dem.
 
Dagens statistik:
41,4% av graviditeten har passerat, 116 av 280 dagar.
Gravidvecka: 17 (16+3)
Trimester: 2
 
 
~ ~ Längtar massvis efter dej som är i min mage! ~ ~ 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0