v.19

 
 
 
 
v.17+4 (6 februari)
 
Det ser verkligen ut som jag svankar med mening, hade nästan önskat det.
Det milda illamåendet jag hade upplever jag ha gått över. 
Tröttheten sitter dock kvar, främst efter en arbetsdag eller så,
men håller mig från att sova dagtid/efter jobbet i den mån det går.
Använder mammabyxor för fullt, det är så mycket mer bekvämt.
Känner ingen rörelse eller spark ännu, eventuellt lite fladder.
Behöver kissa oftare än vanligt.
Börjar också vara dags för stödstrumpor snart, och även
försöka komma igång med träning eller promenader igen..
 
Naveln: Den har börjat peka utåt, och jag gillar den inte ;)
Vikt: 56,4kg (kvällstid), ca 3kg+
 
Barnet:
Ca 15cm långt mellan huvud och stjärt, och väger ca 170g-220g.
Mjölktänderna är färdigbildade men syns inte, och anlagen
för de permanenta tänderna börjar komma.
 
Dagens statistik:
45,7% av graviditeten har passerat, 128 av 280 dagar.
Gravidvecka: 19 (18+1)
Trimester: 2

 
 
 Nu är vi snart halvvägs <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0