Vecka 29

 
Nu är magen lagom rund och go <3
 
v. 27 + 3
 
 
F r o m 16 juni har jag tagit semester,
så en månad före beräknat.
Beräknad födsel är 12 juli.
 
Nästa MVC besök: 25 april
Vikt: 61,3kg (kvällstid), ca 8kg+

Marddrömmarna vill inte ge med sig,
och de är alldeles för verkliga och jävliga.
Inbrott, lönnmördare, dödsfall osv.

Nu är det lite mer rörelse,
både små buffar och några rejälare
sparkar som syns utifrån.

Sammandragningarna har hälsat på.
Har bl a märkt av när jag stressat på jobbet,
att då säger kroppen ifrån.

Nu är fingrarna för knubbiga och varma,
ringarna läggs bort eller sätts runt halsen.
Känner även av handleden då jag sväller,
lite otippat, det är ju fyra år sedan jag bröt den.

Mina på tok för synliga blodådror är ingen vacker syn alls,
och ont gör de. Och tyvärr blir det fler.

Storebror har bra förståelse ifall jag behöver vila,
eller att vi är försiktiga med bebismagen då vi busar.
Skönt också att han ytterst sällan vill bli buren.
 

 
v. 28+2   (Bebis)                                       v. 28+7   (Pontus)
 
Barnet: v.28 och 29:
ca 35 - 37 cm, och ca 1,1 - 1,4kg.
Kroppen och huvudet är proportioneliga.
Mindre plats för barnet i magen.
 
Dagens statistik:
71,1% av graviditeten har passerat,  199 av 280 dagar.
Gravidvecka: 29 (v.28+2)
Trimester: 3
 
 
 
 
 
Himmel och pannkaka vad tiden går fort,
snart får vi träffa dig som gör kullebyttor i min mage :)
<3
 

Kommentarer
Postat av: svärmor Monica

Läckert att jämföra bäbis/Pontusmagen! :)Rätt lika varann! Kram! <3

2014-04-24 @ 09:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0