Vilka framsteg!


6½ månad drygt..
och det händer grejer :)


Det är kanske en vecka sedan snoret och allt blä försvann.
Nu är Pontus frisk!

Vi ger lite blandad kost,
potatis och morötter,
gröt och välling,
burkmat och frukt medmera.
Han äter allt än så länge :)



Nu testas gåstolen lite då och då, och den flyttas ;)

För kanske en vecka sedan så rulla han över från rygg till mage,
och nu går det "lätt som en plätt" - nästan :P
Även från mage till rygg ibland.
Sidoläge är också rätt skoj!
Det blir genast stor förändring,
genast mer rörelse.
Nu måste man tänka sig för,
både vad det gäller smågrejer i hans rum (i hela huset),
rörelsen på skötbordet osv :)
Det märks tydligt att han tycker det är roligt,
för han gör det så gärna och ofta nu när han väl kommit på det.



Däremot inbillar jag mig att han bli tröttare av allt sjå :)
Hans skrik brukar visa sig vara powernaps-behov.

Vi funderar på att flytta över spjälsängen till Pontus rum,
för allas skull. Ska bara försöka vänja mig vid tanken först hehe.


Guldklimpen <3

Än så länge har han inte visat några tecken på att vilja krypa,
tror han kanske ger sig på att gå direkt istället ;)

Vi söver lillkillen i sin vagn,
vilket oftast känns smidigt och enkelt.
Rätt eller fel? Dont care.
Men nu, bättre sent än aldrig,
måste vi försöka få honom att somna mer
eller mindre på egen hand.
Har ni några tips?
Jag pallar inte gallskriket mer än 30sekunder.
Micke är något tåligare.

Det är numera mycket roligt att leka med nya saker,
sånt som fjärrkontroll, stolsryggen och presentsnöre.
Dock ska allt in i munnen.
Leksakerna duger också än så länge :)

"Roligast är iaf när pappa busar med mig,
tittut leken gör både så att jag rycker till och skrattar gott" 

Vi har flyttat ner till nästsista snäppet på spjälsängen.
Och även ändrat om barnvagnen till sittvarianten.
Snart är det dags att byta bilbarnstol också.


Himmel och pannkaka vad tiden går fort :)



Kommentarer
Postat av: Ida

Jättefina bilder!

Kul att höra hur det går för er och Pontus:)



Massa kramar!

2012-06-04 @ 12:21:33
Postat av: Frida

Heja Pontus!

Klart han blir trött av sjåandet, så powernaps är nog helt okej:))

2012-06-04 @ 17:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0