v. 35



Vikt: 69,7kg

Vaknar ofta under natten,
antingen för att vända mig eller gå upp och kissa.
Ihelgen har det blivit 3-5gånger per natt.
Så nu börjas det ;)

Imåndags var vi på familjerätten och
skrev faderskapsintyget.
Var också hos barnmorskan,
vi skrev en sammanfattning om graviditeten och
och därefter blodtryck, vikt, hjärtljud osv.

En sak som gör mig lite ledsen/irriterad: All akne

Micke påstår att jag snarkar,
vilket jag verkligen hoppas ger sig snarast.

Nu är min garderob väldigt begränsad,
och även skohyllan.

Hur tar jag mig bäst till jobbet?
Att köra bil, känns onödigt med tanke på avståndet,
och dessutom så känns det inte tryggt, för snart tar magen i ratten.
 Cykla som jag  gjort hittills, förutom flåsandet så är det inga problem.
Promenera, det tar på krafterna plus att det tar tid.
Borde ställa undan cykeln nu när det kan bli halkigt och farligt.

Nu när kunder och folk i min omgivning frågar dagligen,
hur länge det är kvar..så svarar jag några veckor,
börjar just och pass förstå det själv.
Nu är det nära!
Snart är vi tre <3


v. 34 + 6dagar


Kroppen: Nu ökar du snabbare i vikt, upp till drygt ett halvt kilo varje vecka.
Av det går cirka 300 gram till barnet.
Om du ökar väldigt mycket i vikt kan det bero på att du samlar på dig vätska.
Det är oftast normalt men kan även vara ett av flera tecken på en komplikation.
Mot slutet av graviditeten går du på fler besök hos barnmorskan för att till
exempel upptäcka om blodtrycket stiger.
Många får halsbränna, magen känns ofta full och det är svårt att hitta sköna ställningar på natten.
Du får räkna med att vakna några gånger per natt för att kissa och vända dig i sängen.
Vid den här tiden gör barnmorskan en sammanfattning om hur din graviditet har varit.

Barnet: Fingernaglarna har nu vuxit ut helt och hållet på barnet.
Barnets benmärg börjar producera röda blodkroppar.
Du känner nu varje dag hur barnet rör på sig och det är inte ovanligt att du lagt
märke till att ditt barn har en speciell dygnsrytm, som ofta fortsätter efter att barnet är fött.


Kommentarer
Postat av: Tessan

Inte en enda bristning verkar de som! Lucky bastard :-P

2011-11-06 @ 19:23:03
URL: http://theresasblogg.blogspot.com/
Postat av: Sanndra

Hehe ;) Inte än iaf..

2011-11-07 @ 12:15:04
URL: http://sanndraj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0