Vad vill du bli?

..Vad vill du göra med ditt liv?
(Fick den frågan senast idag av Sara, blev själv förvånad över mitt svar haha.)

Vet inte om jag gillar dessa frågor,
får mig att tänka tillbaka till när man tog studenten.
De flesta runtikring mig pluggar, åtminstone vet vad de vill bli och göra.

Jag känner mig ganska egen,
jag funderar inte ens på att plugga, söka annat jobb eller
göra någon större förändring.
Jag trivs i Skeå, med mitt jobb,
min lägenhet och sambo,
min vardag.
Jag känner mig trygg med livet just nu,
är jag tråkig om jag vill fortsätta så?

Otänkt är det säkert också,
jag kan ju inte fastna vid en kassa&varutjänst redan vid 22års ålder. 

Det sägs att man ska passa på nu när man inte
har barn och inget fast jobb,
och sist men inte minst, är ung.

Antagligen kommer jag att sluta vid skolbänken,
och undra hur jag tänkte nu.

Resa är alltid lockande..
En sak jag gärna gör dock,
det behöver inte vara någon 'månaders-tripp',
utan mer bara att se mer utav världen,
en vecka eller tre.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är bra att du trivs...då du inte gör det är det dags.....

Kramar

2010-04-14 @ 17:56:12
Postat av: Sanndra

Precis så känns det :)

2010-04-15 @ 18:05:51
URL: http://sanndraj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0