Vecka 25

 
~ Hej och välkommen vecka 25 ~


Denna bild är purfärsk :)
 
MVC besöket idag:
Alla mina värden och blodtryck såg bara bra ut.
Inget järntillskott behövs.
23-24 mätte barnmorskan uppifrån och ner.
Hjärtljuden ca 153, vilket var alldeles normalt.
Fick också svar på varför jag kan ha upplevt och känt
mindre rörelse. Moderkakan är på ´framsidan´,
vilket gör rörelserna mildare.
Och med Pontus så låg moderkakan på ´baksidan´.
 
 
Förutom åderbråcken som hälsat på (höger baksida på benet),
så är det en mysig tid. Magen putar för fullt och veckorna går i lagom takt.
Hoppas jag slipper bristningar, och att åderbråcken försvinner.
Aknen gör sig påmind och verkar inte vilja försvinna dock :/

Vikt: 59kg (dagtid) +6kg
Stödstrumpor: Jajjemän
Promenad/simning: Jag vill, men det blir som bara aldrig.
Några 15-20 minuters prommisar, tack vare Goliat.
 
 
 
Barnet:
ca 22 cm långt mellan huvud och stjärt.
Väger ca 680g-790g.
Barnets permanenta tänder bildas.
Redan från vecka 23 finns det en chans att barnet skulle
överleva utanför magen.
 
Dagens statistik:
60,7% av graviditeten har passerat, 170 av 280 dagar.
Gravidvecka: 25 (v.24+1)
Trimester: 2
 

Vi längtar efter dig, Bebis <3
Är enormt nyfiken på vem du är
 
 

Kommentarer
Postat av: farmor Monica

Jag längtar också - och njuter av att du får bra bra under denna väntan! <3

2014-03-25 @ 10:09:26
Postat av: farmor Monica

må, menade jag! :)

2014-03-25 @ 10:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0