v.27


Nu är det under 100 dagar kvar till BF
 
Bild tagen för en vecka sedan (dvs v.25+3)
 
Anar att den där extra graden på kroppstemperaturen
har börjat infinna sig, åtminstone har jag börjat svälla och samla vätska.
Sakta men säkert. Känner främst av fötterna.
Använder gärna mammabyxor, tycker om storleken på magen
och brösten växer.
Inga direkta cravings, inte denna gång heller.
Sötsuget är egentligen som i vanliga fall,
däremot kan det snabbt ge sig helt.
Mina tre spontana besvär är nog: Aknen, åderbråcken och otroligt torr hy.
Känner stundtals av höfterna, svanskotan och bäckenet,
det kan göra riktigt ont men också gå över ganska snabbt.
Brösten spänner vid kyla eller värme.
 
 
Lustigt nog så kommer motivationen och längtan
när man minst behöver den :)
- Surströmming, vill äta det varannan helg.
Hittills har jag ätit det en gång, får se om det blir en till också.
-Träning (springa till musik i öronen)
-Basta
-Besöka ett stall och rida
Däremot har jag inget särskilt sug efter ett vin,
inte ens ett glas faktiskt.
 
 Framifrån v.25+3
 
Vikt: 60,3kg (kvällstid)
Promenad/simmning: icke det.
Däremot står och går jag hela dagen/kvällen,
så är ingen soffpotatis ännu.

Barnet:
Från vecka 27 och framåt så anges barnets totala längd (istället för från huvud till stjärt).
Nu är barnet drygt en linjal lång, ca 34cm och väger som ett mjölkpaket,
ca 950g-1075g.
Barnet suger ofta på tummen. 

Dagens statistik:
66,4% av graviditeten har passerat, 186 av 280 dagar.
Gravidvecka: 27 (v.26+3)
Trimester: 2
 

Tycker tiden går otroligt snabbt, insåg att snart har vi passera vecka trettio,
och då känns det plötsligt väldigt nära.
Vi har en ordentlig köksrenovering som ska ske under majmånad,
där det behövs en del förberedelser.
Hoppas nu bara jag får fortsätta må såhär bra,
och kunna jobba så länge som jag tänkt.
Åh vad det pirrar i kroppen av längtan! 
 
Vilken lycka att få vara gravid. För andra gången.
Vet inte om jag förstått att jag ska bli tvåbarnsmamma.
<3
 
 
Är det någon som vill gissa vilket kön?
Själv har jag ännu ingen känning eller gissning.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0