Hustankar



Delar med mig av lite hustankar:

Vi har sagt upp lägenheten,
så troligtvis blir våran sista dag 31/5,
om nu inte nästa hyresgäst vill in tidigare.

Tapetsering och målning av tak
blir det att göra direkt vid inflytt.

Städfirma har vi tänkt lyxa till med,
onödigt att lägga pengar på kan man tycka.
Men en sak mindre att bry sig om,
plus att vi båda hatar att städa.
Vi vill fokusera på huset!

Flytthjälp & fix sökes :)

Spendera&spara pengar:
Matsalsgrupp, Torktumlare, gräsklippare
Frysbox, Utegrill medmera

Jag vet inte vad jag längtar efter mest..
att få ge Pontus ett rum, tvättstugan eller bastun..
eller ett skrivbord för datorerna..
ett större köksbord som rymmer många middagsgäster..
vår kommande fotovägg,
egengjorda tavlor, ikeatripp.
Egen gård och garage!

Vi har inte klurat på tapeter än, sagt upp abonnemang
eller bestämt inflyttningsdatum.
Får se hur länge till det dröjer innan vi börjar packa..

Fy tusan vad vi längtar!!


Yes please!






Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tror vi längtar lika mycket som er : ) Önskar bara att man var gjord av pengar! Men allt får ta sin tid, även om jag hade önskat att allt var klart när man flyttade in.

2012-03-14 @ 12:58:58
URL: http://johannahed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0