Vecka 22

 
PASSERAT HALVVÄGS! <3
 
 


v. 18+3 (12 februari)

 
 
Ingen dagslur när jag är ledig, däremot så har jag gärna lagt mig
just efter klockan 21 på kvällarna, och behövt den sömnen.
Bebisen har gett respons efter vår längtan efter rörelse,
fastän jag fortfarande tycker att det är i minsta mån. <3
Har haft lite ont i nedre delen av magen,
det kommer och går litegrann,
hoppas bara allt är som det ska.
Jag inbillar mig att energin är påväg tillbaka,
men när den väl tar slut, så tar den slut haha.
Ingen förändring kring varken stödstrumpor eller 
motion tyvärr. 

Denna bild är tagen v.20+2 (25februari) :
 
 
Naveln: Typ halva har ploppat ut
Vikt: 57,3kg (dagtid), ca 4kg+
 
Inskrivning: v.10 check
Ultraljud: (27januari) check
MVC kontroll: 24mars (v.24)
MVC kontroll: v.29 (ingen bokad tid)
MCV kontroll: v.33 (ingen bokad tid)
Därefter tightare möten, varannan vecka.
 
 
Barnet:
Ca 19cmlångt mellan huvud och stjärt och väger mellan 370g-450g 
under denna vecka.
Barnet har redan en egen dygnsrytm.
 
Dagens statistik:
53,2% av graviditeten har passerat, 149 av 280 dagar.
Gravidvecka: 22 (21+1)
Trimester: 2
 
 
Nu ska jag gå tillbaka till storebrorsan P,
som har feber och ser NickeNyfiken.
Idag sa han "Hej bebis" och var en decimeter från magen min :)
<3
 
 

Kommentarer
Postat av: Evelina Granberg

Så fin du är Sandra, och grattis till nr 2! Och vad stor Pontus blivit, och så söt. Kram! (Johan Grahn's "Evelina" ;-))

2014-03-03 @ 21:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0