Hemavan med Jonssons

 
 
En långweekend i Hemavan med Jonssons, 13-16 mars.
Vi hade turen att få låna min morbrors (med familj) "parhus" som de byggt.

 
 Två bilar, två släpar, en skoter och två skoterpulkor.
Två bobar, ved och en massa annan packning :)



 
Min mamma och pappa, min bror och hans barn,
och jag med min familj.
 Riktigt kul <3
 
Eftersom det varit en riktigt kass vinter,
åtminstone om man ser till snömängden,
så såg vi framemot betydligt mer snö än hemma
och skoteråkning.
Hopp om att få se vårsolen också såklart.
 
 
 
 
 
Dag och kväll aktiviteter:
Skoteråkning:
Jabbaaaadabbaaaadooo!
Det blev både skoteråkning och skoterpulkaåkning,
och lillgrabben var toknöjd :)
Och tokledsen dom gånger pappsen åkte iväg utan honom.
Pimpling:
Ytterst lite, och inget napp.
Det blev Ante, Theo och Micke som gjorde ett gott försök :)
Kasta gris:
Rooolig kvällssysselsättning!
Tyvärr så vann Pappa Bosse lite väl överlägset varje gång,
och för mig gick det åt skogen.
Och lite tokigt att vi glömde ta med batterier till grisarna... :P
Lek&bus:
Inne som ute, barnen höll sig sysselsatta.
Skotta snö, gjorde snögrottor, lekte doktor.
Theodore spelade en hel del,
och Emelie&Pontus såg mycket NickeNyfiken tillsammans.
Måltider:
Smarriga luncher och middagar tillsammans.
Min favorit är nog uppstekt pannkaka på Mourikkan :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Att klockan alltid går på tok för fort,
och att sängen lockar tidigare än vanligt på kvällarna efter
mycket intag av den friska luften,
det stämde även denna weekend ;)
 
 Att brorsan hade otur med materiella ting behöver vi kanske inte nämna.
Att Emelie spydde i baksätet påvägen dit..
Att vi inte hittade stugan i snöovädret och halkan.

Fastän restiden på 5½ timme kändes opeppande
så var det absolut värt det.
Barnen skötte sig huuur braaa som helst,
vilket såklart är värt många guldstjärnor.


 
 
 

Hur snyggt och fräscht som helst :)
 
* * *

En helt underbar vintertripp,
detta gör vi gärna om.
Tack så mycket till stockholmarna för husrum och dess möjligheter,
och tack till Mamma&Pappa som bjöd på hela kalaset :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0