Pontus


2 månader på lördag



Vikt: 4315g
Längd: 54,5cm
Han växer så det knakar.
Är tacksam över att han kom lite tidigt ;)

Han genomgår sin första förkylning nu.
Snorig och harklig, men ingen feber.
Vi har nämligen köpt oss en örontermometer.

Igår fick jag uppleva första (medvetna) leendet <3
Fatta glad jag blev, ringde Micke direkt.

Är äntligen färre bajsblöjor att byta.
Nu behövs dessutom storlek 2.

När det gäller kläder så har han både strl 56 och 62.
Inget plagg är ännu bortlagt för att det är för litet,
men det är nära för några bodys.

Nattsömnen och hans måltider blir bättre och bättre.
Oftast 3-4 timmar mellan måltiderna, dagtid åtminstone.
Kvällarna och nätterna känns fortfarande oberäkneliga,
men det går åt rätt håll.

Dessa tre första dagar, bara jag och Pontus
=
underbara.

De vakna stunderna myser och kommunicerar vi.
Hungern och tröttheten har också fungerat bra.
Att vi dessutom varit ut en bra promenad varje dag.
Håller tummarna att det fortsätter så :)

     
Världens gulligaste pojk <3


Kommentarer
Postat av: farmor Monica

Håller absolut med om att han är världens gulligaste pojke!<3 Mysigt med första leendet!:) Kram!

2012-01-12 @ 09:34:29
Postat av: frida

Vilken charmig kille :)

2012-01-12 @ 21:46:53
Postat av: Sandra

Å, den sista av de små bilderna är ju alldeles underbar - vilken härlig min!

Ett riktigt charmtroll!

2012-01-18 @ 12:34:13
URL: http://sandras-foto.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0