v. 34


Jag känner mig tröttare nu,
givetvis bidrar mörkret en del.
Känner också mig mer och mer fysiskt slut.

Blir mer och mer klumpig,
magen växer och benen värker.

Inbillar mig att magen har lagt sig.
Är nyfiken hur bebis ligger,
får veta imorgon hos barnmorskan.

Nedräkning på veckor,
vi tror att vi är som förbereda.
Ska packa BB-väskan snart :)

Antal veckor kvar på jobbet: 4veckor
Antal dagar till beräknat: 31dagar





Kan lova en magbild till nästa vecka :)


Kroppen: Det kan vara svårt att skilja förvärkarna från riktiga värkar.
Många börjar fundera allt mer på förlossningen.
Det är vanligt att man är orolig för att något ska hända.
Du kan vara orolig för att du har mått ”för bra” och
 tänka att ”det får inte vara så här lätt”.
Eller så tänker du motsatsen, ”allt har varit så jobbigt,
det kanske inte är meningen att jag ska få vara glad”.
Det är vanligt och helt normalt. Även som partner kan man ha många funderingar.
Det är svårt att förbereda sig på att vara ett bra stöd när man inte vet vad som väntar.
En del blivande pappor eller partners kan uppleva tanken på förlossningen som skrämmande.

Barnet: Barnet är väl medveten om förvärkarna,
men det tycks inte vara obehagligt på något sätt.
Huden har antagit en mer rosa ton genom inlagring av underhudsfett,
vid denna tidpunkt kan barnet utan vidare överleva utanför livmodern.
Nu reagerar barnet olika på mammas, pappas/partners samt främmande personers röster.


Kommentarer
Postat av: Monica

Oj oj oj så spännande det ändå är! :) Lova dock att du kniper igen tills jag kommit hem från min resa!!;) Kommer i morgon och pratar med Knodden så min röst är välkänd sen! :) Kram! <3

2011-10-31 @ 08:56:52
Postat av: Sanndra

I will do my best ;)

2011-11-02 @ 17:44:33
URL: http://sanndraj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0