Blivande föräldrar - frågor


Micke

Beskriv magen med tre ord: mysig, mjuk, stor
Namnfunderingar: hehe
Cravings under graviditeten: cola
Bäst med att ha en gravid flickvän: tror ändå hon är extra mysig,
 och framförallt när man sitter och myser med magen.
Sämst med att ha en gravid flickvän: när kroppen hennes säger ifrån,
dvs när ryggen säger ifrån. = mycket massage.
Så förbereder jag mig inför förlossningen: packlistan klar och
hyfsat många grejer redan packade
Så hoppas jag att första tiden med bebisen blir: förhoppningsvis lång (1 månad)
och framförallt väldigt mkt närhet !


Sanndra

Beskriv magen med tre ord: Livlig, Spänd och jättemysig
Namnfunderingar: Hemlis
Cravings under graviditeten: Cola och kanske massage
Bäst med att vara gravid: Vad som komma skall,
är också glatt överraskad över all uppmärksamhet.
Känner mig lyckligt lottad som fått må så pass bra.
Sämst med att vara gravid: Att inte kunna promerna (eller gå den takt man vill),
och att sambon kanske tröttnat på att ge massage.
Så förbereder jag mig inför förlossningen: Försöker vila varje ledig dag,
BBväskan är packad.
Så hoppas jag att första tiden med bebisen blir: Lugn, kärleksfull och Familjär,
att amningen fungerar


 
..såå liten..


Senaste impulsköp:

Micke:… vet ej
Sanndra: Tidningar och godis


Föräldraförebilder:
Micke:
mina egna föräldrar måste jag nog säga.
Sanndra: Mina föräldrar, är väldigt glad över min uppväxt.

Föräldrastyrkor:
Micke:
kanske lugn och pedagogisk
Sanndra: Kärleksfull och lyhörd


Längtar mest efter just nu:

Micke: att bebis ska komma till världen
Sanndra: att få träffa bebisen som länge funnits i min mage

Svårast just nu:
Micke: Att inte räcka till när hon har krämpor.
Sanndra: Ovissheten, samtidigt som den känns väldigt spännande


Present som skulle sitta fint:
Micke:
ett hus ;-)
Sanndra: Drömhuset hehe

Ser framemot att göra med bebisen:
Micke: mysa, busa, leka
Sanndra: Ge mycket kärlek, närhet och trygghet!


Den här personligheten tror jag bebisen har:
Micke:
envis och lugn
Sanndra: Livlig som i magen, nyfiken och troligen envis



Kommentarer
Postat av: frida

Rolig läsning :)

2011-11-11 @ 15:54:08
Postat av: Bl

Hittar ni?

2011-11-11 @ 22:39:31
Postat av: Bl

Hittar ni?

2011-11-11 @ 22:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0