Mammaledig



1 december, ett väldigt inprintat datum.
Idag var Pontus beräknad!


Det är redan nu många som träffat och gratulerat Pontus (och oss).
Mor och far - föräldrar, vänner, grannar, släktingar och arbetskompisar.
Det har dock bara blivit bilder och inlägg från juntan hehe.
Det har varit besök varje dag, och nu har de flesta fått se våran guldklimp!

Har inte riktigt förstått att jag är mammaledig.
Hemma från jobbet i månader.

Micke som har börjat om igen,
tyvärr så måste han rycka in på nätterna ändå.
Pontus är svårsövd, är troligen magen som spökar.

Dagarna är lite som terapi för mig,
vill hinna så mycket,
men borde prioritera mat och dusch.
Och eventuellt sova en stund.
En promenad, fika eller bara sällskap
tackar jag inte heller nej till,
vill inte gå hemma i oborstat hår varje dag ;)


Nu är det december, och jag vill ha snö (som många andra).
Har faktiskt börjat få julstämning, vi har pyntat litegran
och julklappshandlingen är under kontroll.

Dock blir det inga julkort skickade i år.
Däremot ska vi på varsitt julbord med arbetskollegor,
klä julgranen, är bjudna på adventsmiddagar
och julfika med vännerna.



    
Så häftigt! ojoj


Kommentarer
Postat av: Tessan

Ja men då så borde vi planera in nån promenad lr nå nästa vecka då :-)

2011-12-01 @ 19:26:35
URL: http://theresasblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0