Ja ä inte bitter


..kom nu hem från viktkontroll med Pontus.
Han går upp i vikt, men inte tillräckligt mycket.
Så nu kommer mina dagar att innehålla Amning Amning och Amning.
Och dricka mycket vatten, och eventuellt sova en stund.
Det kommer att bli tufft för både mig och Pontus..
troligen för Micke också såklart.

Vill egentligen inte klaga,
är medveten om att allt "är normalt".
Sömnbrist, ömma och läckande bröst, ryggvärk
och slutligen en handled som fungerar ibland.
Allt snack om att det är normalt tar inte bort besvären.

Vi tar en vecka i taget,
nu blir det att agera kossa muuu.
Jämt och ständigt.



Tur han är alldeles underbar.


Kommentarer
Postat av: Monica

Ja, han är alldeles underbar er lilla guldklimp! DU är också underbar! Ingen kan förutse hur det är att bli mamma första gången! Det är ju en jätteomställnig, och du har rätt att få "klaga"! Ibland känns det lite bättre efteråt när man fått ösa ur sig! Kram från svärmor!

2011-12-05 @ 17:15:54
Postat av: malin

Allt är ju så nytt än och det är ju en stor omställning i livet, Ni gör det toppen<3 Jag skickar styrkekramar i massor!!

Psst.. Han är för söt<3

2011-12-05 @ 20:30:29
Postat av: Linnea

Det kommer att bli bättre. Försök att inte hinna så mycket på dagarna nu i början så kommer du snabbare att komma på banan. Får du han att äta mer under dagen sover han säkert bättre på natten. Jag förstå ko känslan. Kämpa på! Kram

2011-12-05 @ 22:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0