Rostugan 6-8aug

Monicas önskelista bestod av en helg med Taikon och fiske ;)
Och fastän hon fick arrangera det själv och fixa allt,
 så hoppas jag hon är nöjd med helgen!



Det blev en biltripp till Lycksele,
Rostugan som är såå najs!
Och fiske i Blåtjärn där det var riktigt vackert.

Vädret kan man då inte klaga på :)

Varsågoda :)

  
 
  

   
Fredagskvällens fisketur med rodd-båten.. mys!

  


Lördag:
(Vår bil blev ca 1,5timme senare till Blåtjärn pga ett litet besök på akuten.
Sorry Monica Matte och Micke)
   
Blåtjärn
Rebecka fick första fisken riktigt snabbt.. vilket gav oss alla hopp.
Den fisken kosta 900spänn vääldigt länge..

  
Sol och bad

   
  
  
   
Monica fick två tavlor, den på bilden har hennes syster gjort.

Efter mat och efterrätt så fick man välja mellan att åka tillbaka till Blåtjärn
och kvällsfiska eller stanna kvar i stugan och spela spel och bara mysa.
Jag Monica Elina Robin Kent stanna kvar
och resterande åkte iväg en sväng till.

 
Roligast:
Robin som nynna en blandning mellan 'Prästens lilla kråka' och 'Bröllopsvalsen'
och Monica som sa 'Äsch jag börjar om' (Charader) men fortsatte på samma spår.


 
      
Mickes bilder från deras fiskekväll som blev längre än vi trott ;)
Från 22.00-05.00 haha, med en vilopaus 1 timme i bilen,
6personer i 2bilar höhö.
Matte fick andra fisken, så 450spänn sluta det på ;)

Söndag:
Regnet öste ner från morgon till kväll,
men det gjorde oss inget.
Sovmorgon, frukost/lunch, packa ihop, åka bil hem.
 
Avslutade helgen hos LyckseleBorna med ett jättefint bildspel som Elina gjort.

Såg ovanligt mycket djur under helgen,
vissa mer udda än andra:
Fåglar Hästar Renar Rådjur Ekorre Insekter Hundar
Fiskar Älgar Snok Näbbmöss Fladdermus Groda/Padda

En underbar augusti-helg!


Kommentarer
Postat av: Mosterrrr

Instämmer till 110% i din sista sammanfattande mening: EN UNDERBAR HELG! Jag är så himla nöjd med min lite för tidiga present! :) Kommer med ett usb så kan jag få bilder från er oxå! Tack ännu en gång! <3

2010-08-09 @ 19:56:33
Postat av: Mamma

Jätte fint och mysigt verkar ni ha haft.

Sanndra, nu i sommar har jag sett så många fina sommarbilder: lägg ut några på Norran:) "Min bästa sommarbild"

Kramar

2010-08-09 @ 20:45:30
Postat av: wirre

Härliga bilder - ser ut som en toppenhelg:)

*Varför Akuten?

*Härligt stor firre!!

2010-08-09 @ 21:30:33
URL: http://fridda.blogg.se/
Postat av: Monica

OBS! Det var ingen Mosterrr som kommenterade ovan, utan en glad svärmor! :)

2010-08-10 @ 07:38:02
Postat av: Sanndra

Ja glada svärmor, Vore kul att byta bilder :) Typ snart?



Bra idé mamsen, det ska jag göra :)

2010-08-11 @ 06:28:32
URL: http://sanndraj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0